آرشیو دی ماه 1400

پخش رول آماده كباب تركي

دو روش براي كاهش هزينه رستوران

۱۱ بازديد

در دهه‌ي اخير صاحبان رستوران‌ها هم‌زمان با افزايش هزينه‌ها و كمبود منابع طبيعي به فكر صرفه‌جويي در منابع و مواد غذايي افتاده‌اند؛ اما بايد توجه داشت كه موضوع كاهش هزينه رستوران به معناي اخراج كاركنان و يا كاهش كيفيت غذاها و خدمات نيست. بلكه هدف اين است كه در عين داشتن كارمندان كارا و غذاهاي باكيفيت بتوان هزينه‌هاي رستوران را تا حد قابل‌توجهي كاهش داد. در اينجا 7 روشي كه توسط رستوران‌دارهاي بزرگ در مورد كاهش هزينه كاركنان رستوران ، به حداقل رساندن ضررهاي ناشي از مديريت نادرست و بهبود بهره‌وري و سودآوري اين كسب‌وكار اثبات‌شده است را به‌تفصيل شرح خواهيم داد.از اين 2 روش به‌عنوان چك ليستي جهت تعيين مشكلات بالقوه و فرصت‌هاي بهبود هزينه‌ها استفاده كرده و توجه داشته باشيد كه پياده‌سازي حتي چند مورد از آن‌ها نيز مي‌تواند به سودآوري رستوران شما كمك شاياني كند.

 

بيش‌ازاندازه از قبل غذا تهيه نكنيد

اكثر رستوران‌ها غذاهايي زيادتر از حد نياز روزانه‌ي مشتريان را آماده كرده و در آشپزخانه‌ها نگهداري مي‌كنند كه اين كار به هدر رفتن بيشتر غذا در آن روز مي‌انجامد. شايد اين عمل در هفته‌هاي اول آغاز به كار رستوران توجيه‌پذير باشد اما بعدازآن با شناختي كه روزبه‌روز از تعداد مشتريان حاصل مي‌شود بايد از مواد غذايي در حد نياز استفاده كرد. مطمئن باشيد كه با صرفه‌جويي در مواد غذايي و جلوگيري از اسراف بي‌رويه‌ي آن‌ها حجم زيادي از هزينه‌هاي رستورانتان كاهش خواهد يافت.

 

از اخراج كاركنان قديمي و استخدام كاركنان جديد بپرهيزيد

زماني كه از كارمند كنوني خود رضايت كافي نداريد و تصميم به اخراج او مي‌گيريد در نظر داشته باشيد كه استخدام كارمند جديد هزينه‌ي بيشتري نسبت به آموزش كارمند فعلي شما دارد. درواقع آموزش‌هاي پياپي و مستمر ضمن خدمت كاركنان جز لاينفك رستوران‌داري مي‌باشد كه از اين طريق مي‌توانيد كارايي كاركنان رستوران را به حداكثر برسانيد. خالي از لطف نيست كه بدانيد براي رسيدن به حداكثر كارايي تنها آموزش كاركنان كافي نيست بلكه صاحب رستوران نيز بايد كاركنان را باكارهايي از قبيل پاداش دادن راضي نگه دارد تا باراندمان بالا به فعاليت‌هايشان ادامه دهند.