طرز تهیه همبرگر صنعتی

پخش رول آماده كباب تركي

طرز تهیه همبرگر صنعتی

۹ بازديد
کارخانه ها و شرکت های تولید صنایع غذایی و … معمولا یک روش ثابت را برای آماده سازی همبرگر های نیمه آماده و یخ زده ی خود دنبال می کنند و اکثرا تنها در یک سری از مواد تشکیل دهنده ی جزئی و یا درصد گوشت خالص موجود در این غذا با هم تفاوت دارند. رایج ترین مواد تشکیل دهنده ای که در طرز تهیه همبرگر های صنعتی استفاده می شوند عبارتند از : گوشت قرمز، سویا، پیاز یا پودر پیاز، آرد سوخاری، روغن مایع خوراکی، آرد گندم، گلوتن، ادویه جات و نمک و … . 

مواد بالا با استفاده از ماشین های مخصوصی که برای این کار ساخته شده اند به دقت اندازه گیری می شوند و سپس با هم ترکیب و مخلوط می شوند، پس از این مرحله یک ماشین مخصوص مقدار مشخصی از این ترکیب ساندویچ گوشت گاو سرخ کرده را به اندازه های گرد، یک شکل و استاندارد در می آورد. مرحله ی آخر نیز پیچیدن پلاستیک به دور همبرگر ها و بسته بندی آن ها می باشد.

نکته مهمی که در خصوص طرز تهیه همبرگر های صنعتی و مراحل تولید همبرگر در کارخانه وجود دارد این است که هر چقدر درصد گوشت آن پایین تر باشد، احتمال وجود مواد افزودنی که برای بدن چندان مفید نیستند نیز بیشتر می شود تا هم همبرگر ها طعم بهتری پیدا کنند و هم طعم جای خالی کم بودن گوشت در این غذا حس نشود. بنابراین معمولا متخصصان تغذیه، جدا از این موضوع که پیشنهاد می کنند همبرگر های خود را به صورت خانگی درست کنید، معتقدند که بهتر است همبرگر های نیمه آماده و یخ زده ای را خریداری کنید که درصد بالاتری داشته باشند.

از جمله موادی که برای جبران کم بودن درصد گوشت در برخی از همبرگر ها به ترکیب آن اضافه می کنند، می توانیم به نشاسته، سویا و پودر پیاز و … اشاره کنیم. بسیاری از کارخانه ها در دستور پخت های خود از پیاز تازه استفاده می کنند اما برخی معتقدند که این کار باعث شل شدن بافت همبرگر ها می شود و به همین دلیل به جای پیاز تازه، از پودر آن استفاده می کنند.

https://taamtalaei.com/همبرگر/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.