طرز تهیه کباب ترکی مخلوط

پخش رول آماده كباب تركي

طرز تهیه کباب ترکی مخلوط

۱۰ بازديد

دونر کباب نام دیگر کباب ترکی است. دونر به معنای چرخان یا چرخنده است و چون کباب ترکی به این صورت درست می‌شود به آن دونر کباب هم می گویند. کباب ترکی یا دونر کباب یکی از غذاهای معروف ترکیه است. مدتی است که این غذا محبوبیت زیادی در کشورمان پیدا کرده است و طرفداران بسیاری دارد. این غذا در فست فودی ها به فروش می رسند. کباب ترکی با گوشت مرغ یا گوشت گوساله و یا ترکیبی از هر دو پخته می شود. در ادامه شرکتی که مسئول پخش کباب ترکی آماده در کشور می باشد، برای شما طرز تهیه این غذای خوشمزه را در منزل آموزش داده است.

کباب ترکی به این صورت پخته می شود که فیله ‌های گوشت یا مرغ را به صورت ورقه ورقه روی هم روی یک سیخ گذاشته و سپس سیخ را به صورت عمودی (گاهی هم افقی) در مجاورت آتش قرار می ‌دهند تا با حرارت حاصل از شعله آتش پخته شود. لایه ‌های بیرونی که در نزدیک ‌ترین فاصله با آتش قرار دارند به ‌صورت کامل پخته شده و سپس با استفاده از ابزار مخصوص که معمولاً چاقوی مخصوص برش کباب ترکی است، بریده می شوند. لایه های کمتر پخته شده زیرین در مجاورت آتش قرار گرفته و به ‌صورت قبلی برش می خورد. بخشی از خوشمزگی کباب ترکی به خاطر همین روش پخت لایه لایه ای آن است که در این روش چون گوشت در حجم و ابعاد کوچکی برش می خورد تمامی قسمت های آن به خوبی پخته می شوند.

 

مواد لازم برای کباب ترکی ترکیبی

  •  گوشت فیله گوساله = ۲ تکه
  • گوشت فیله مرغ = ۴ تا ۵ تکه
  • قارچ = ۳۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای = ۱ عدد
  • نمک و فلفل = به میزان لازم
  • سیر = ۲ تا ۳ حبه
  • پیاز بزرگ = ۱ عدد
  • سیب زمینی متوسط = ۲ عدد
  • روغن = به میزان لازم
     

طرز تهیه کباب ترکی ترکیبی

برای پخت کباب ترکی ابتدا در یک ماهیتابه گود، مقداری روغن بریزید و پیاز را نگینی خرد و سرخ کنید، سیر را هم خرد کرده و اضافه کنید. گوشت گوساله و مرغ را به ورقه های نازک برش بزنید و با حرارت زیاد، ابتدا گوشت قرمز و بعد گوشت مرغ را سرخ کرده و سپس قارچ و فلفل دلمه ای را هم خرد کنید و به گوشت های ورقه ای و سرخ شده را اضافه کنید.

قبل از سرخ کردن قارچ، یک قاشق آب‌ لیمو به آن اضافه کنید تا رنگ‌ آن تیره نشود، در این مرحله همه مواد را با هم مخلوط کرده و نمک و فلفل بزنید. در ظرف را ببندید و از روی حرارت بردارید تا مواد نرم شده و طعم دار شوند. سیب‌ زمینی را خلال و کمی آب‌ پز کنید، دقت کنید نیمه پز شده باشد، سپس آنها را صاف و خشک کرده، نمک بپاشید و سرخ کنید.

غذا را در یک ظرف مناسب کشیده و سیب‌ زمینی را کنار دیس بریزید و با سبزیجات تازه و زیتون تزئین کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.