خواص سير

پخش رول آماده كباب تركي

خواص سير

۱۲ بازديد

خواص سير و سس سير يكي از موادي است كه در عين اينكه خوش طعم و خوشمزه است، بسيار سالم و مقوي نيز مي باشد. سير از قديم خاصيت درماني و داروئي نيز داشته است. از قديم الايام از سير براي تصفيه خون استفاده مي شد. سير ميتواند به درمان سرماخوردگي كمك كند و آن را تسريع ببخشد. همچنين سير براي كاهش فشارخون بالا نيز موثر است و سطح كلسترول را نيز كاهش ميدهد. به طور كلي ميتوان گفت كه سير به صورت قابل توجهي بر روي افزايش مقاومت بدن تاثير مي گذارد. همين خواص سير است كه باعث شده بسياري از افراد سس سير را در برنامه غذايي خود قرار دهند.

خواص سیر خام برای بدن

1- درمان سرماخوردگی و آنفلونزا

سیر به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی مثل آلیسین دارای خواص ضد باکتریایی قوی می باشد، همچنبن سیر با تقویت سیستم ایمنی بدن موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی همچون آنفولانزا و سرماخوردگی میشود.

2- کاهش درد دندان

یکی از کاربردهای سیرخام، کاهش دردهای لثه و دندان است. زمانی که از عفونت رنج میبرید کافیست یک سیر خام را برش بزنید و ناحیه درد را با آن ماساژ دهید.

3- پیشگیری از پوکی استخوان

زنانی که در دروان یائسگی به سر می برند با خطر پوکی استخوان مواجه هستند و برای پیشگیری از پوکی استخوان بهتر است سیر را در رژیم غذایی خود قرار دهند. مصرف سیر می تواند کمبود استروژن را در خانم های یائسه جبران کند و به همین دلیل باعث می شود خطر ابتلا به پوکی استخوان کاهش یابد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.